VERDIBASERT UNDERVISNING
- for å forberede seg til livet
Et barn som har et bevisst og ansvarlig forhold til disse verdiene er mer klar for livet, til å møte sine medmennesker og til å engasjere seg i samfunnet.
HVER ELEV
i sentrum
Klassene er små og lærertettheten er høy; lærerne ser hver elev og er opptatte av å vise eleven at de er verdsatt og har et stort potensial.
Elever som blir verdsatt, blir trygge; elever som blir sett, lærer mer.
TROEN PÅ
seg selv motiverer
Lærerne er optimister på elevenes vegne, og gjennom relevant, variert og praktisk undervisning der de oppfordres til å undre seg, forske og lete etter spørsmål og svar, får elevene lyst til å lære. Optimistiske lærere gir elever troen på seg selv; elever som tror på seg selv blir motiverte.
EN TRYGG
eksperimenterende læringskultur
Lærerne gir anerkjennelse for de små skrittene langs veien, troen på egne evner vokser og elevene får et ønske om å nå stadig høyere mål. Å nå høyere mål krever innsats, mye innsats. Innsats veiledet av optimistiske lærere fører til motivasjon; motivasjon fører til mestring.
HØYE MÅL
gir nye muligheter
Godt kvalifiserte lærere og tett faglig oppfølging i små klasser gir en oversiktlig og rik læringsarena der elevene blir motiverte for å gjøre en innsats for å oppnå sitt potensial.
Motivasjon fører til mestring som igjen gir mange nye muligheter.