SKOLE +

Det er lite som utvider den intellektuelle horisonten mer enn å bruke alle sanser i møte med ny kunnskap eller viktige verdier og tema. Elevene ved Tyrifjord får del i et aktivt tilleggsprogram som åpner muligheten for å få nærkontakt med såvel historie, som verdi- og etikksyn, livsstil og bærekraft.

Ga rose til ansatte i Hole kommune: – Denne takken betyr mye!

HappyHand Hole, ADRA Tyrifjord lokallag og elever ved Tyrifjord barne- og ungdomsskole gikk sammen om å feire Givergledens dag på Vik.

Elevene hadde i god tid forberedt denne måten å vise giverglede på Giving Tuesday – givergledens dag. Etter de hadde delt ut blomster, både til ansatte i Hole kommune og på Vik torg, hjalp elevene til å steke vafler som ble gitt ut gratis til alle som kom innom HappyHand på dagen.

Her kunne man også få med seg en valgfri bok fra bokhylla på Givergledens dag og et fint bokmerke. Mange av HappyHands frivillige hjalp også til med å lage vaffelrøre og steke vafler på skift.

I valgfaget «innsats for andre» skal elevene bli kjent med frivillig arbeid, lære ansvarlighet og se verdien i å gjøre noe for andre.

Skøyter i gymtimen

I mars 2023 hadde vi noen supre timer på skøytebanen på Steinsfjorden (ved Vik). De som ikke har egne skøyter, fikk låne av skolen. Barna var utrolig flinke til å hjelpe hverandre med å ta på og av skøyter.

To skidager i februar 2023

I år arrangerte skolen to skidager. En for 1. – 7. på Ringkollen og en for ungdomsskolen som dro til Norefjell skisenter.
Alle fikk seg en god skitur etter sine forutsetninger!

BASECAMP 8 for u-skolen på Camp Sjusjøen på Mesnali

Basecamp er en årlig leir for elever på åttende trinn på adventistskolene som dreier seg rundt skileik og vinterfriluftsliv.

Varmende julemarked i vinterkulda

Torsdag 15.desember 2022 hadde elever på skolen Julemarked for foreldre og skolens ansatte. Det var veldig koselig å se at så mange møtte opp! En stor TAKK til dere som gjorde dette mulig!

OMSORG I PRAKSIS

I samarbeid med ADRA, verdens femte største hjelpeorganisasjon, arrangerer skolen hvert år en tredagers innsamlingsaksjon hvor alle trinn deltar. I forkant av aksjonen får vi besøk av prosjektarbeidere fra ADRA som forteller om prosjektet og hva pengene konkret vil gå til.

Hjelpeaksjonen handler også om å vekke en global bevisthet og ansvarsfølelse hos elevene. Som borgere i den privilgerte delen av verden, har vi et ansvar for å bry oss om de som ikke ikke er like heldige stilt som oss selv.

LEIRSKOLE PÅ LANGEDRAG

Langedrag Naturpark handler om konservering av det ville Norge, og viktigheten av å bli bedre kjent med faunaen som elevene én dag skal bli forvaltere av.

Å ha nærkontakt med ulv, elg, bjørn og gaupe er naturopplevelser som blir med alle elevene videre i livet. Leirskolen er for 7. klasse.

BASECAMP 8

Friluftsliv er en verdi som henger høyt ved Tyrifjord barne- og ungdomsskole. Basecamp er en leir for ungdomsskolen som dreier seg rundt skileik og vinterfriluftsliv.

Med varierende program er dette en forrykende uke med fokus på aktivitet og glede, valg og ANT; et veldig populært innslag for elevene i 8. klasse.

ABSOLUTT 9-ENDE

Tyrifjord barne- og ungdomsskole har en kristen formålsparagraf, og Absolutt 9’ende er en leirskole med kristent fortegn.

Her er det mye ute- og inneaktivitet, utforsking av spennende, verdibaserte tema, og ikke minst en veldig sosial setting!

ABSOLUTT TVS FOR 10. TRINN

10. trinn er invitert til ”åpen helg” på Tyrifjord videregående skole. Der får de bli kjent med skolen, elevene som går der og lærerne.

Det blir også en del orientering om videre utdanning. Dette er en del av faget utdanningsvalg som skolen tilbyr.

100% VEGETARISK

På Tyrifjord er vi stolte av vår vegetariske profil som har sin rot i verdiene helse, miljø og bærekraft.

Skolen ønsker å være en aktiv pådriver til både en sunnere livsstil og et mer bevisst forhold til miljøpåvirkningen maten vår har. Derfor er Mat og helse-faget 100% vegetarisk i likhet med alle arrangementer i skolens regi.